
Школа вартового лідера
Як виховувати лідера у організації? Як організувати навчання у “Школі вартового лідера”? Яким змістом його наповнити? Що враховувати при визначенні завдань і видів діяльності, при плануванні роботи у группі? На формування яких якостей, умінь і навичок слід насамперед звернути увагу?
Відповіді на ці та інші питання шукаємо разом – під час проведення занять у „Школі вартового лідера” Всеукраїнської дитячої спілки „Екологічна варта”.
У 2017 – 2018 роках “Школа лідера-еколога” відбувається за сприяння Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту.
Під час роботи навчальних семінарів лідери опрацьовують питання теоретичних основ та принципів розвитку лідерства, соціальної компетентності молоді з питань охорони навколишнього природного середовища, природоохоронної пропагандистської діяльності, виховання лідерських якостей особистості у молодіжних екологічних громадських організаціях.
„Школа лідера-еколога” допомагає сформувати досвід громадянської поведінки молодих лідерів шляхом залучення їх до реальної участі в пропагандистській, природоохоронній роботі.
Участь кожного громадянина в суспільному житті, рівень його демократичної культури є невід’ємною умовою демократичного способу життя. Створення громадянського суспільства покликане стати гарантом демократії та прогресу в нашій державі. Важливі суспільні проблеми можна розв’язати не лише шляхом прийняття відповідних законів чи постанов органами влади, а й передусім завдяки активній суспільній позиції громадян. Саме тому виникає потреба сформувати у молоді активну життєву позицію, лідерські якості, підготувати її до участі в демократичному управлінні суспільством.
Діти та молодь потребують стимулюючої участі в соціальному житті для розвитку самоповаги та соціальної компетенції. Саме їх участь у соціальному житті приводить до зменшення кризових явищ у дитячому та молодіжному середовищі. Конвенція ООН про права дитини проголошує, що кожна людина має право брати активну участь у процесі прийняття рішень, щодо питань, які стосуються її життя та добробуту. Участь дітей та молоді в процесі прийняття рішень є важливою з багатьох причин: це допомога дітям та молоді захистити себе, це сприяє повному розвиткові дітей і молоді, прискоренню громадянського становлення дітей і молоді.
Дитяче самоврядування – складний і відповідальний процес, він має багатопланові виховні можливості. Головна мета самоврядування – виховувати у дітей активну життєву позицію, готувати до участі в демократичному управлінні суспільством, формувати лідерські якості.
Основні завдання „Школи вартового лідера”:
– підвищення рівня екологічної культури підлітків;
– знайомство підлітків з теоретичними основами та принципами розвитку лідерства;
– розвиток у підлітків навичок самоаналізу; тобто аналізу організаторських здібностей та своїх нереалізованих можливостей;
– спрямування підлітків на роботу над собою, на здійснення своїх намірів щодо розвитку своєї особистості;
– підвищення рівня соціальної компетентності підлітків-лідерів з проблем охорони навколишнього природного середовища;
– знайомство підлітків-лідерів із методикою та механізмом вивчення молодіжних проблем; розвиток умінь та навичок проведення пропагандистської, природоохоронної діяльності щодо охорони навколишнього середовища;
– залучення дітей до екологічної творчості;
– формування в підлітків здатності приймати відповідальні рішення;
– мотивування підлітків на подальше використання отриманих знань і вмінь в суспільному житті.
Головна мета занять:
– виховання екологічно свідомої особистості через організацію цікавої екологічної роботи з дітьми та молоддю, їх участь у дослідницькій роботі та природоохоронних акціях;
– формування досвіду громадянської поведінки підлітків-лідерів шляхом залучення їх до реальної участі в пропагандистській, природоохоронній роботі щодо охорони навколишнього середовища.
“Школа вартового лідера” спрямована на активізацію й удосконалення індивідуального досвіду кожного учасника, на усвідомлення ними своїх особливостей і ресурсів, допомагає кожному визначити індивідуальні цілі в навчанні для удосконалювання себе і свого середовища.