У школах Кам’янець-Подільська активно готуються до весняного сезону шкільного городництва – більшість шкіл облаштували компостери, щоб весною мати органічне добриво для своїх садів.
Спершу представниками всіх шкіл міста зустрілися, щоб поділитись правилами облаштування і користування компостерами. Їх майстрували разом з вчителями та учнями із палетів, використаної деревини, елементів старих вікон та дверей тощо. Наповнили сухим листям, дрібним гіллям, а також харчовими відходами із їдалень (наприклад, шкірками овочів).
Даючи доступ кисню в контейнер, додаткове зволоження чи біоактиватори для скорочення періоду розкладання, отримають біогумус – унікальне добриво, збагачене усім необхідним для вирощування на майбутніх шкільних садах та городах.
“Облаштування компостерів і спільнотворення шкільних садів дозволить розвинути у школярів навички бути господарями на рідній землі, на власному досвіді пізнавати і розуміти суть живих процесів, бачити шлях від компостування відходів до проростання насінини та збору врожаю. Земля любить працю і старанність. Приділивши їй час і сили, людина може прогодувати себе і свою сім’ю. Ми повинні цінувати і дбайливо ставитися до цього ресурсу, а також навчати і залучати наших дітей до такої важливої справи”, – пояснює завідувачка еколого-натуралістичного відділу позашкільного об’єднання Наталі Данчук.
Громада також готується до відновлення теплиці позашкільного закладу, щоб мати простір для навчання школярів, а також можливість виростити у достатній кількості розсаду для шкільних садів, які вже весною облаштують разом із учнями на території більшості освітніх закладів міста.
Про наступні етапи розповімо вам згодом. Поділіться, як ви чи ваша установа готуєтесь до нового сезону?
Ці заходи реалізовані у межах програми шкільного городництва втілюється ініціативою “Сади Перемоги” проєкту SURGe, Support to Ukraine’s Reforms for Governance за підтримки уряду Канади та Seed Programs International (SPI) та Кам’янець-Подільська міська рада. У рамках програми передбачено створення шкільних та міських садів/городів задля підвищення продовольчої безпеки та проведення комунікаційної кампанії із поширенням інформаційних матеріалів для шкіл.